söndag 24 april 2011

Sollentuna måste inte växa...

Jag läser i Lokaltidningen för Nacka och Värmdö hur Nackalistan inte vill att kommunen ska växa. (Länkat från FP-Nacka)

Sollentuna måste inte heller växa. Vi som bor här kan må bra i våra villor och se värdet öka i takt med tiden. Våra barn kan med glädje använda vår rikedom och få råd att köpa lägenheter i kommuner som skövlar sin skog för att bygga lägenheter.

Jag tror inte det skulle vara svårt att övertyga många sollentunabor om förträffligheten att behålla allt som det varit. Man kan ha ett parti med bara den idén också.

Men sån är inte jag lagd. Står folk upp på tåget så makar jag mig och hävdar inte min rätt till två säten för att jag gick på i Rotebro. Det gör mig ont när partier som Nackalistan tycker att alla sittplatser är tagna. Likaså nyinflyttade i huset vid skogsbrynet som anser att "mitt hus är det sista som får byggas i området".

Så rubriken är fel - Sollentuna ska växa i takt med övriga kranskommuner. Totalt sett på alla områden ska vi ta vårt ansvar - gärna mer, men inte mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar