fredag 5 oktober 2012

Mer återbruk, men till vem?

Sedan i våras har Myrorna en container på Smedbys återvinningscentral. Där kan man lämna säljbara prylar för återbruk.

Jag är en flitig användare av containern. Men samtidigt kritisk givare och lägger bara dit sånt jag själv vid behov skulle kunnat köpa själv.  Som besökare i loppis-landet runt Väddö så kan jag säga att det är ganska god kvalité på innehållet som ställs i containern.

Bilden är tagen i våras. Dagen innan var den tom. Ofta ser jag den fylld till taket och packat. Det är ingen överraskning att det som finns i botten inte har samma kvalité när det kommer ut.  Majoriteten slängs direkt enligt uppgift. Det positiva i förfarandet är ändå att "givaren" har trott sig göra en god gärning.

Miljövännen i mig tycker inte det känns bra.  Men jag har ingen lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar